Tony Hawk´s Project 8
Začneme dovolením u klasiky. Když se Activision rozhodli ukázat Project 8, bylo každému v podstatě jasné, jak bude hra vypadat. Tony Hawk se pokouší získat osm nejlepších amatérských jezdců na skateboardu na světě, takže je jasné, že vy se budete snažit do jeho výběru dostat. Překvapivě začínáte jako naprostý nováček, který nezvládne ani ollie, ale časem se dostáváte k těm nejlepším trikům.
Při ukázkách zůstávalo publikum stát s bradama u kolen, i když tvůrci tvrdí, že se jedná pouze o počátek vývoje. Někde kolem snad narazíte na trailer, kde si dokážete alespoň z části udělat vlastní dojem, ale když řeknu, že hra vypadá dokonale, tak nebudu daleko od pravdy. Konečně se autorům podařilo plynule navázat jeden trik za druhý, takže když uvidíte switch heelflip to sw fs boardslide na začátku upoutávky, nezahlédnete žádné zvláštní přechody.
Mimo jiné za to může i dostatek času stráveného u motion capturingu, kdy jednotliví světoví jezdci předváděli své triky v těch nejšílenějších kombinacích. A aby se neřeklo, že je předváděli jen tak nějací jelimani, na motion capturingu se podíleli všichni jezdci, kteří jsou ve hře, takže při hraní můžete poznat charakteristické pohyby profesionálů. Je však pravda, že některé pohyby by nezvládl ani Rodney Mullen, nebo Tony Hawk, takže hra bude kombinovat až dvacítku různých animací v reálném čase, aby vytvořila patřičný efekt.
Konečně se taky nebude stávat, že dopadnete šílený acid drop a rovnou z něj odskočíte do dalšího triku. Hra bude počítat s rychlostí a vzdáleností, kterou proletíte, čemuž pak přizpůsobí dopad. Kdo někdy stál na prkně, tak tuší, že je něco jiného ustát půlmetrové ollie, což se nedá srovnávat s dopadem do quarteru ze tří metrů nad rampou. Dá se tak předpokládat, že ve hře bude výrazně těžší udělat reverty v U-rampě, protože rychlosti při dopadu by vám z prkna udělaly hromadu třísek a šroubů.
Můžeme se tedy těšit na nový engine, který bude vykreslovat podrobnější prostředí, stejně jako nové fyzikální nástroje a systém animací, ale ještě jsem se moc nezmínil o hře samé. Hlavním rozdílem, který poznáte při prvním spuštění, má být výrazně živější prostředí. Kolem vás by se mělo potulovat více lidí, ať už náhodných kolemjdoucích, čumilů, skaterů, nebo těch, kdo vám zadají nějaký úkol, než tomu bývalo dříve. Podle toho, na jakou ze tří ohlášených obtížností budete hrát, vám budou zadány různě složité úkoly, od klasických problémů se skóre za triky, nebo komba, přes nutnost někam dojet, až po šílené kombinace, na což už jsme zvyklí.
Podle všeho se máme opět na co těšit. A co když nemáte next-gen konzole? Je zde stále ještě šance, že se Aspyr znovu rozhodne předělat hru i pro PC, sice si na ni lehce počkáme, ale i tak to bude stát za to.
prohlédněte si také screenshooty v sekci Fotoalbum.